havinaA

اموزش مطالب پزشکی

havinaA

اموزش مطالب پزشکی

اموزش مطالب پزشکی

  • ۰
  • ۰

 عفونت ادراری یا عفونت مجاری ادرار: یکی از علل تکرر ادرار عفونت ادرار است که در آن مجرای ادرار بدلیل محصولات جانبی عفونت (خون، گلبولهای سفید، باکتری ها) متورم و تحریک پذیر میشود. این تحریک موجب ضرورت و تکرر ادرار شده و مقدار ادرار در هر تخلیه بسیار کم خواهد بود.

دیابت: یکی از نشانه های اولیه ی دیابت نوع 1 و 2 تکرر ادرار است چون بدن در تلاش است که گلوکوز اضافه را خارج کند. دیابت به اعصاب کنترل کننده ی مثانه هم آسیب میرساند و کنترل ادرار را با مشکل مواجه میکند.

داروها: داروهایی که برای درمان پرفشاری خون استفاده میشوند موجب خارج شدن مایعات اضافی بدن و درنتیجه تکرر ادرار میگردند.

مشکلات پروستات: بزرگ شدن پروستات (هایپرپلازی خوش خیم پروستات) میتواند موجب مسدود شدن جریان ادرار و تحریک دیوراه های مثانه شود.

بارداری: تغییرات هورمونی در طول بارداری موجب فشار بر مثانه و تکرر ادرار میشوند. این وضعیت حتی در اوایل بارداری هم اتفاق می افتد.

نشت ادرار: این بیشتر در خانمها اتفاق می افتد و در طول فعالیتهای فیزیکی مانند دویدن، سرفه، عطسه و حتی خندیدن دیده میشود.

سیستیت بینابینی یا سندروم مثانه ی دردناک: این بیماری موجب درد مثانه و لگن میشود و در اغلب اوقات با تکرر ادرار همراه است.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

 

  • ۹۹/۰۵/۲۹
  • مبینا صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی