havinaA

اموزش مطالب پزشکی

havinaA

اموزش مطالب پزشکی

اموزش مطالب پزشکی

  • ۰
  • ۰

خروسک در کودکان

 

1-خروسک ویروسی

این شایع ترین نوع خروسک است. که یک عفونت ویروسی حنجره و نای می باشد. و اغلب به صورت یک سرماخوردگی شروع می شود، اما پس از آن به آرامی به سرفه خشک و شبیه پارس سگ تبدیل می شود. صدای کودک خشن و تنفس او پر سر و صدا خواهد شد. هر بار که نفس می کشد صدای بلندی بصورت سوت تنفسی ایجاد می شود. اکثر کودکان دارای خروسک ویروسی تب خفیفی دارند، اما برخی از آن ها دارای درجه حرارت تا 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) هستند.

2- خروسک اسپاسمی

این نوع خروسک به علت آلرژی یا ریفلاکس معده ایجاد می شود. این می تواند ترسناک باشد زیرا به طور ناگهانی، اغلب در اواسط شب، اتفاق می افتد. کودک ممکن است به رختخواب برود و چند ساعت بعد با نفس نفس زدن از خواب بیدار شود. او به سختی نفس می کشد، و تنفس پر سر و صدا دارد. او همچنین ممکن است یک سرفه شبیه پارس سگ داشته باشد. بیش تر کودکان مبتلا به خروسک اسپاسمی، تب ندارند. این نوع خروسک می تواند دوباره عود کند. بعلاوه شبیه به آسم است و اغلب به داروهای آلرژی و ریفلاکس پاسخ می دهد.

3- خروسک همراه با تنفس صدا دار

تنفس صدا دار در خروسک خفیف در کودکان، هنگام گریه و یا بازی، معمول است. اما اگر یک کودک در حال استراحت باشد، می تواند نشانه ای از خروسک شدید تر باشد. زمانی که کودک در حال تلاش برای نفس کشیدن است، ممکن است از خوردن و نوشیدن دست بکشد.

همچنین ممکن است از سرفه زیادی، خسته شود و ممکن است با هر نفس او، صدای تنفسش را بشنوید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....

  • ۹۹/۰۵/۲۹
  • مبینا صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی